ساز و کار ورود کالاهای بادوام

سازوکار جدید واردات کالاهای بادوام اعلام شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌‌ای مشترک به چهار معاون وزارتخانه متبوع خود، سازوکار واردات کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی 1بادوام از قبیل خودرو (سبک و سنگین)، ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم‌خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی را تشریح کرد.

مهر ۲۴, ۱۳۹۷ ادامه مطلب

نیاز ارزی ۲۵ میلیارد دلاری صنعت و معدن

جزئیات «بسته حمایت از تولید» از نیاز ارزی ۲۵ میلیارد دلاری در بخش صنعت و معدن حکایت دارد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این میزان از نیاز ارزی در سال ۹۷ به هشت گروه نساجی، غیرفلزی، محصولات فلزی و لوازم خانگی، برق و الکترونیک، ماشین‌سازی و تجهیزات، خودرو و نیرو محرکه، صنایع معدنی (فلزی و کانی غیرفلزی) و سایر گروه‌ها تعلق دارد.

شهریور ۶, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ ادامه مطلب

مشکلات بر سر راه واردات برخی ماشین‌آلات معدنی

واردکنندگان حوزه ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی به ویژه چکش‌های هیدرولیک گرفتار دستورالعمل‌های پیچیده ادارات دولتی شده و قادر به ثبت سفارش نیستند. واردکنندگان مذکور که تاپیش از این به سادگی و طبق روال عادی موفق به ثبت سفارش و واردات کالاهای خود می‌شدند اکنون با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتاق‌های بازرگانی ارجاع داده می‌شوند و اتاق‌های بازرگانی اختیار و ابزار کافی برای رفع مشکل ندارند.

مرداد ۷, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ادامه مطلب

جنگ فولادی آمریکا در ۳ پرده

ترامپ اوایل سال‌جاری ۲۵ درصد تعرفه روی واردات فولاد ایالات‌متحده وضع کرد و به این ترتیب شرایط سخت و پیچیده‌ای را در برابر دنیا قرار داد. کارشناسان معتقدند آمریکا چاره‌ای جز اعمال این تعرفه‌ها در برابر موج صادرات فولاد و محصولات فولادی نداشته و در مقابل برخی معتقدند این سیاست‌ها لااقل در کوتاه‌مدت برای فعالان حوزه‌های مختلف در آمریکا می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
تیر ۲۰, ۱۳۹۷ ادامه مطلب

آغاز رفع محدودیت‌ها از صادرات گندله

بر اساس تصمیمی که دولت روز یکشنبه اعلام کرد عوارض صادرات گندله سنگ‌آهن از ۱۵درصد به ۵ درصد می‌رسد. به گزارش «دنیای اقتصاد» بر اساس مذاکرات انجمن سنگ‌آهن ایران با وزارت صنعت، معدن و تجارت احتمال صفر ماندن عوارض صادرات کنسانتره سنگ‌آهن برای سال جاری و توقف اخذ عوارض برای صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی شده همچنان وجود دارد.

تیر ۱۹, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
تیر ۱۷, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
تیر ۱۶, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
تیر ۱۳, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
تیر ۱۱, ۱۳۹۷ ادامه مطلب
ورود به صفحه اینستاگرام ما
ورود به صفحه فیسبوک
ورود به صفحه توییتر ما
ورود به کانال تلگرام